Warm op de motor terwijl het IJSKOUD is.....

Plaats reactie
chris
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door chris » 22 jan 2017 03:17

Hoi C.J.
Ben jij wel eens héél koud geweest op de motor?
Nu het zo koud is buiten, krijgen wij vaak de vraag hoe je tijdens het motorrijden warm blijft.
In het nieuwste blog van MotorkledingOutlet.nl leg ik je uit hoe je warm op de motor kan blijven terwijl het ijskoud is!

Misplaatste reclame
Zucht.

Wanneer leren ze het eens?

Hoeveel "ik reageer niet"'s kun je hebben?
Die van de postcodeloterij proberen me ook te breken.

Het was koud op de motor.
Maar de halve kilo extra koude lucht per kilometer in dit seizoen was weer onbetaalbaar.

Dat vertaalt zich in PK.

(Waarom schakelt-ie niet op? Dat is ook bij 170 geen rare vraag? Stomme 5-bak)

"Aan de kant! Laat deze mafkees er toch eens langs, vuile linksrijder."

De schuld van Het ongeluk is bij die snelheden toch al voorzien.

"Hij haalde rechts in", daar staat doodstraf op, onnodig links rijden kan dus, zolang je maar iemand anders weet te verleiden om je rechts in te halen.

Hebben jullie als eens op de a2 of nieuwe a1 gereden?

"Self Inflicted", of zelfmoord.

"Aangereden uit verveling"

Yep. Hoe koud wil je het hebben?
Niet ontbleken.

neus
een master filosoof
Contacteer:
Re: Warm op de motor terwijl het IJSKOUD is.....

Bericht door neus » 22 jan 2017 11:23

Gezellige boel, zo op de weg...

Tinus
een koning filosoof
Contacteer:

Bericht door Tinus » 22 jan 2017 15:06

chris schreef:
Hoi C.J.
Ben jij wel eens héél koud geweest op de motor?
Nu het zo koud is buiten, krijgen wij vaak de vraag hoe je tijdens het motorrijden warm blijft.
In het nieuwste blog van MotorkledingOutlet.nl leg ik je uit hoe je warm op de motor kan blijven terwijl het ijskoud is!

Misplaatste reclame
Zucht.

Wanneer leren ze het eens?

Hoeveel "ik reageer niet"'s kun je hebben?
Die van de postcodeloterij proberen me ook te breken.

Het was koud op de motor.
Maar de halve kilo extra koude lucht per kilometer in dit seizoen was weer onbetaalbaar.

Dat vertaalt zich in PK.

(Waarom schakelt-ie niet op? Dat is ook bij 170 geen rare vraag? Stomme 5-bak)

"Aan de kant! Laat deze mafkees er toch eens langs, vuile linksrijder."

De schuld van Het ongeluk is bij die snelheden toch al voorzien.

"Hij haalde rechts in", daar staat doodstraf op, onnodig links rijden kan dus, zolang je maar iemand anders weet te verleiden om je rechts in te halen.

Hebben jullie als eens op de a2 of nieuwe a1 gereden?

"Self Inflicted", of zelfmoord.

"Aangereden uit verveling"

Yep. Hoe koud wil je het hebben?
Ik heb dat op mijn racefiets.
Zaak is om je goed aan te kleden, maar niet te.
Een licht soepel verzet te trappen en net voor het zweten en de stramheid toeslaat thuis te zijn - of bijna dan.
Al snel ben je binnen warm, maar soms ook na een douche blijf je vanbinnen koud.

Is het bij jou de linksrijder, bij mij is het de zijwind en een speelse hond die roet in het eten kan gooien .. of een vrachtwagen die mij te hard passeert .. zuigwind levensgevaarlijk.

chris
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door chris » 23 jan 2017 22:50

MrNobody schreef:Gezellige boel, zo op de weg...
Tinus schreef:levensgevaarlijk
Tsja.
Uiteindelijk is deelnemen aan "het verkeer", of "verkeren", altijd levensgevaarlijk.
(Hoe goed jij ook maar beschermd bent, er is altijd een ander anders beschermd.)

Maar goed, als je dan rondrijdt in een verwarmd (of airco-gekoeld) blikje, krijg je tenminste altijd onder behaaglijke omstandigheden een ongeluk. (Misschien gebeuren ze daarom wel? Misschien ben ik daarom wel tegen: "Warm op de motor"?)

"Op de motor moet je koel blijven, de behagelijkheid haal je achteraf uit de ervaring", wellicht?
:)

In het verkeer hoor je een soort van bang of zelfverzekerd te zijn en goed om je heen te kijken.
Gebeurt dat niet, dan ontstaan er ongelukken/botsingen. Waardoor er regels kunnen ontstaan, die, door sommigen als wetten opgevat, alsnog tot ongelukken kunnen leiden. (Een rare situatie. Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe weinig ongelukken er gebeuren. Relatief gezien of niet.)
Als je te bang bent, of te zelfverzekerd, heb je een crisis in oplettendheid te pakken. Rekening houden met andere mensen, kan immers beide kanten op te ver gaan.

Het is mij als motorrijder wel overkomen, en waarschijnlijk jou op de fiets ook wel, dat er mensen zijn die hun blik op vier wielen opeens als wapen gaan gebruiken: Ze zijn het dan niet eens met een bepaalde gedraging en geven een ruk aan hun stuur, zodat je wel moet schrikken.

Nu rijd ik al jaren auto, motor, brommer en fiets (vrachtauto heb ik ook gereden).
Maar ik denk dat de auto de makkelijkste is om mee uit te wijken, je hoeft immers niet bang te zijn om zelf ook nog eens om te vallen. Maar om een auto als moordwapen te gebruiken?

Airco d'ruit, airbags en riemen weg, geen kreukelzone meer, trommelremmen rondom en weer vensterglas als ruiten. Daarbij net zoveel vermogen als noodzakelijk is om de toegestane maximum snelheid te bereiken. Als ik de EuroNCAP was, kreeg die auto 5 sterren, als: "Meest veilige op de weg." (Zeker als je de potentiële chauffeurs/feuses laat zien wat er gebeurt als je niet voorzichtig bent.)

Eens kijken of de (mobiele) telefoon dan nog steeds voorrang krijgt.

Maar ja, er was ooit een heel grappige reclame met als slogan: "Iedereen heeft er kaas van gegeten."

::

(Voor Yopi of Joost)
En er is nog altijd de kermis: met botsautootjes ("Bokswagens", noemde mijn jongste Oom ze) expres ongelukken veroorzaken, wat is nu leuker?

Ik herinner me, ik zal een jaar of 6 geweest zijn (mijn Oom is 6,6 jaar ouder dan ik), dat je ook eerst goed een paar rondes moest observeren, voordat besloten werd: "Wagen 23, die moet we hebben", die was dan het snelst of het best, of zoiets.

(Ik geloofde het maar. Ik weet nog wel dat mijn Oma erg boos was, toen ik met een tand door mijn lip thuiskwam: "Kwajongen! Je moest toch beter weten!" Ik geloof dat ik nu pas begrijp waarom ze, naast op mijn Oom, ook boos op mij was.)
Niet ontbleken.

Tinus
een koning filosoof
Contacteer:

Bericht door Tinus » 23 jan 2017 23:45

chris schreef: Het is mij als motorrijder wel overkomen, en waarschijnlijk jou op de fiets ook wel, dat er mensen zijn die hun blik op vier wielen opeens als wapen gaan gebruiken: Ze zijn het dan niet eens met een bepaalde gedraging en geven een ruk aan hun stuur, zodat je wel moet schrikken.
Als wielrenner rijd ik graag op asfalt. Naast de rijbaan ligt een fietspad van klinkers, waartussen levensgevaarlijke spleten (ruimte tussen de klinkers). Ik heb ze zien vallen, materiële schade + fysiek letsel. Dus op het asfalt (uiterst rechts en niet hinderlijk) (= rijweg) blijven rijden.

Auto's rijden dan soms (bullebakken en blaaskaken) pal naast je en snijden je - levensgevaarlijk.

:(

chris
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door chris » 24 jan 2017 04:32

Ik begrijp het volkomen.

Zo kom je vanzelf ook op de gedachte, als wielrenner zijnde: "Was iedereen maar eens wielrenner geweest."
Zodat iedereen de toestand van de weg, en de reactie van het voertuig erop, begrijpen kan.
Dat is, blijkbaar toch, nog steeds teveel gevraagd.

Ik denk dat wat dan eerder gebeuren gaat is, dat wielrenfietsen verboden gaat worden.

Le-vens-ge-vaar-lijk

(Of op een zelfrijdende fiets, dan mag het wel. Wil jij dat?)

(Ik heb ook wel eens gezien hoe wielrenners onder elkaar ervoor zorgen dat er in de spleten gereden wordt.)
Niet ontbleken.

Plaats reactie