King's quest Chapter 1

Plaats reactie
neus
een master filosoof
Contacteer:
King's quest Chapter 1

Bericht door neus » 09 sep 2016 22:41

Ik ben opgegroeid met Sierra games, en heb menig uurtje in King's quest delen gestoken. De nieuwste versie is nog minstens zo grappig en onderhoudend, wat eenvoudiger misschien, maar bij tijden met interactieve action die ik niet zo goed vond passen in een point & click.

Ik weet dat er mensen zijn die heel goed zijn in interactieve action, en mijn zoon heeft me wel geholpen, maar ik heb toch weer de gameplay op youtube afgekeken, zonder commentaarstem gelukkig.

De types zijn nogal plat, maar dat mag de pret niet drukken, is vooral ook grappig, en uiteindelijk is de moraal dat "a kind heart conquers kingdoms".

1 "keuze in dialoog bleef me bij. Als je een wiel voor een wagen nodig hebt en deze uit een op dat moment lege winkel haalt, heb je later als je in de winkel komt de optie in dialoog om de waarheid te vertellen of niet. De consequentie is subtiel. Als je de waarheid vertelt vergeven ze je en staat de deur van de winkel daarna altijd open, als je de waarheid niet vertelt blijven de winkeliers bang voor dieven en zal je elke keer bij de deur moeten wachten totdat ze die van slot gedaan hebben.

Dat soort consequenties leer je pas als je de game meerdere keren speelt of gameplay van anderen ziet. In die zin is er nog een andere les: je leert de consequenties van je keuzes pas in de reruns.

chris
een master filosoof
Contacteer:
Re: King's quest Chapter 1

Bericht door chris » 10 sep 2016 00:46

Roger Wilco!
Niet ontbleken.

chris
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door chris » 10 sep 2016 00:53

Doe je best!
(Hier ben ik mee opgegroeid, misschien zegt dat wel iets over mij?)

Hoog Sammy, kijk omhoog Sammy.
Niet ontbleken.

chris
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door chris » 10 sep 2016 01:02

En wat vind je van de Monkey Island series? Zwaardvechten met beledigingen?

Die films van "Pirates of the Caribbean"... ik verslind ze, want ze zijn er aftreksels van.
Jonhy Depp = Guybrush Threepwood.
"You fight like a dairy farmer!"

"How appropriate, you fight like a cow"
En vergeet "Commander Keen" niet.
Mario avant-la-lettre.

Ach, de goeie ouwe tijd.

We worden oud, MrNobody. Ook jij.
Niet ontbleken.

neus
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door neus » 10 sep 2016 09:45

chris schreef:Roger Wilco!
Ja Space Quest, toen wilde ik nog wel een gecrackte versie doen, maar het was beveiligd en ik moest met een editor de exe-file door om herkenbare strings te vinden. (Codes voor reizen naar andere planeten) of anders de beginvragen van LSL om te bewijzen dat je boven de 18 was...moest je wel wat van de Amerikaanse cultuur weten.

neus
een master filosoof
Contacteer:

Bericht door neus » 11 sep 2016 12:31

Chapter 2 (bij de goblins in de onderwereld) is wreed, als je verkeerde keuzes maakt sterven er vrienden, en de unicorn-goat MrFancypants schijnt weer niet te redden als je de persoanges redt/verzorgt. Bovendien blijven de keuzes staan voor volgende hoofdstukken.

Nog "wreder" is hoofdstuk 3 waarin hij uit twee prinsessen, opgesloten in een toren door een boze heks, moet kiezen. Ze zijn allebei mooi en hebben allebei mooie eigenschappen. Werkelijk zulke wrede humor, dat de tranen in mijn ogen staan van existentiele keuzestress. God, was determinisme toch maar waar...op internet zie je dat de gamers gewoon meerdere keren alle opties spelen.

Ja leuk, dat meerdere keren andere opties spelen. Maar hoe moet dat "in real life" ?

Plaats reactie